Leeväkotiga jää-äi nälgä, rahakotiga jäät nälgä.

Majandusõpetus Setomaa koolides 2011/2012 õppeaastal

2007.aastast alates korraldab SVL Setomaa arengu programmi toetusel majandusõpet ja õpilasfirmade tegevust kõigis Setomaa valdade koolides. Projektijuhina on tegutsenud Ingrit Kala.

2011/2012 õppeaastal osales projektis Setomaa 4 kooli kõik 250 õpilast. Koolitustel osales 17 õpetajat. 4 koolist osalesid õpilased kokku 11 õppekäigul erinevatesse ettevõtetesse. Külastati näiteks Taarapõllu talu, Olustvere Maamajanduskooli, Teaduskeskust AHHAA, Põltsamaa Felixit jt. Majandusõpetuse teemadel tegeleti õpilaste õpetamise, juhendamise ja tegevuste koordineerimisega 1335 tundi.

Toimus 4 ettevõtluspäeva erinevatele vanusegruppidele: loomemajanduse päev Meremäel, jahimehega õppepäev Ilumetsas, piimapäev Missos, praktiline päev ettevõtluskogemusteks Värskas. Kokku osales ettevõtluspäevadel 151 õpilast.

Moodustati kokku 8 minifirmat ja 2 õpilasfirmat. Õpilasfirmad osalesid 12 erineval üritusel ja laadal (laat Pärnumaa jõulud 2011, Rapla ÕF laat, ÕF laat Tartu Taskus, ÕF laat Kristiines, Jõululaat Värskas, Mikitamäe valla jõululaat, Meremäe kooli jõululaat, Suvistõpüha laat, Lüübnitsa sibula- ja kalalaat, Seto kuningriigipäeva laat). Värska kooli õpilasfirma osales Euroopa õpilasfirmade laadal Zürichis ja 4 kooli minifirmades tegutsevad õpilased osalesid Soomes Vesilahtis ja Nokias laadal.

Noored on selle projekti abil taas saanud võimaluse eneseteostuseks, arenemiseks, õppereisideks, oma ideede teostamiseks.

Projekti toetas Setomaa arengu programm ja kaasfinantseering saadi Meremäe, Mikitamäe, Misso ja Värska vallalt.

Kasusaajad on eelkõige õpilased, kes saavad majandusalased baasteadmised. Projektist on ka piirkonnale tervikuna kasu, sest luuakse täiendavalt eeldused ettevõtluseks, sellest tulenevalt tööhõiveks ja noorte jäämiseks piirkonda. Setomaa koolide majandusõppe projekt on loonud Setomaale positiivset tuntust – meie koolide majandusõpet on märgatud ja meie õpilasfirmad on saavutanud edu õpilasfirmade messidel.